петък, юни 16, 2006

Зона Замфирова: Текстовете от песните

Не намерих текстовете от песните, и сам ги извадих.
Песните са от Източна и Южна Сърбия и затова са напълно разбираеми за българския слушател (е има две три-думи и на мене не са ми ясни).



Не гони коня

Не гони коня море, момиче,
Не гони коня липца под тебе
Како и я душо моя за тебе,
Како и я душо моя за тебе.

Застани море моме, застани,
Уморна коня мало отмори,
И със мене душо моя просбори,
И със мене душо моя просбори.

За коня треба трава зелена,
За мене руйна ружа румена,
И да любим уста твоя медена,
И да любим уста твоя медена.
________
просбори - проговори
липца - хлипа, плаче



Петлови

Ал' то су мори петлови, петлови лъжови,
Ал' то су мори петлови, петлови лъжови,
Легай ми, злато мое, край мене,
Легай ми, злато мое, край мене.



Петлови 2

Петлови мори пое мора звадънъни,
Пущай ме, злато мое, да идем,
Пущай ме, злато мое, да идем.

Ал' то су мори петлови, петлови лъжови,
Ал' то су мори, петлови, петлови лъжови,
Легай ми, злато мое, край мене,
Легай ми, злато мое, край мене.
___________
мора зваданъни - трябва да се развиделява (да се раздени)



Побеглуя

На порту седсше то Зоне Замфирче,
Ту се шпацируе Манолач банкирче

Здраво живо Зоне, що ти раде дома(2)

Здраво сум и дома, сербез си живую
К тетке ми у собе, често нагвирую

Дома ли си Зоне, ваздан ме питую(2)
___
що ти раде дома - какво става (какво работят у вас)
шпацируе - разхожда се (нем.)
ваздан (вьсдан) - всеки ден

Станка ми болна

Станка ми болна легнала,
Станка ми болна легнала, туго легнала,
От тай болест голема,
От тай пуста любов, неверна.

Станка с майку збореше -
Учи ме мила нано, карай ме



Пуче пушка

Пуче пушка, пуче пушка
низ гору зелену
Пуче пушка, пушка джанъм
Тано
Низ гору зелену, низ гору зелену
Наша паде, наша паде джанъм
Их леле Тано
У траву зелену, у траву зелу
Праша паде, праша паде
Джанъм, у траву зелену, у траву зелену
Пуче пушка, пуче пушка
Низ гору зелену, низ гору зелену



Вода студена

Де има вода студена, Радо ле
Де има вода студена, Радо ле
Да идем да се удавим, Радо ле
Да идем да се удавим.

Де има дърво високо, Радо ле,
Де има дърво високо, Радо ле,
Да идем да се обесим, Радо ле,
Да идем да се обесим.

Де има моме убаве, Радо ле,
Де има моме убаве, Радо ле,
Да идем да се оженим, Радо ле,
Да идем да се оженим.

Де има вино румено, Радо ле,
Де има вино румено, Радо ле,
Да идем да се опием, Радо ле,
Да идем да се опием.

11 коментара:

Анонимен каза...

Мано Лажбан Кирче - всъщност е Манолач Банкирче. Манолач е местна форма на "Манолаки"

ваздан = везден т.е. всеки ден.

Анонимен каза...

вазан - ?
треба да биде ваздан - цел ден.

Комитата каза...

Благодаря за съветите! Оправих ги

Анонимен каза...

Здравейте!
Филма е невероятен, само че не мога да намеря музиката към него. Някой ако знае от къде да я сваля, ще съм му адски благодарен ^^
10x!

Анонимен каза...

probvai tuk : http://zonazamfirova.dir.bg/_wm/files/login.php?df=708&dflid=3

Анонимен каза...

Филмът много ми харесва. Ако някоъ може да ми каже откйде мога да си го купя на dvd, много ще се радвам.

Анонимен каза...

[url=http://wmtraffs.ru/]WMTraffs.ru[/url] - зарабатывай бабло, продавая clickunder трафик с нашей партнёрке
Партнёрская программа WMTraffs.ru предлагает всем возможность заработать на на ссылках, не имея своего сайта. Такженаш сайт предлагает выкуп трафика с сайтов технологий popunder, clickunder, растяжка в шапке, обычные баннера.

Анонимен каза...

ВАУ

Гергана Златкова каза...

Станика (Станийка) е болна легнала.
Стания- женско име от Западна България, Източна Сърбия (вж. филма "Златна прашка")

Анонимен каза...

Петлови мори поjе,Морава дз'мни,већ не мора звадънъни!
Где има вода студена,Радуле,већ не Радо ле!

Unknown каза...

Страхотен филм!