Всъщност става дума за това как истинският кабадая (за обяснение виж предишния пост) се справя с предизвикателствата на околните и не допуска външни лица в привилигерования кръг на кабадаите. Това е ритуал, който се изпълнява като част от утвърждаването на статуса на кабадая в обществото. Всеки, който намери начин да парира социалната атака на кабадая има шанс да се присъедини към общността (виж А. Букарски, "Кабадајска психологија", Просвета, Битола, 2006)
Некој ви вика – “Да ми јадеш мадињата.“
Кабадајата возвраќа – “Кој мадиња бе? Оние шо ти се ко суво грозје (сухо грозде)?“
Тук атаката се парира чрез омаловажаване на половите атрибути на съперника.
Некој ви вика – “Да ми јадеш ова, да ми јадеш она...“
Кабадајата возвраќа - “Да ми јајш куро со салатки и марула...не за друго, да не ти падни тешко (да не ти стане тежко) од мрсното!“
Тук се разчита слабата психика на съперника да поддаде при менталната картина на случващото се..
Некој ви вика – “Да те ебам в газ.“
Кабадајата возвраќа – “Важи бе бато, за еден газ ќе расипуваме пријателство?“
Тук кабадаята обезоръжава съперника си с предложение за хомосексуални отношение. Бидейки хомосексуалните отношения при кабадаите са напълно невъзможни, съперникът изпада в дилема дали взимайки "наградата си" от кабадая няма да пострада повече неговия имидж. Кабадаята винаги излиза победител от тази ментална схватка.
Некој ви вика – “Абе ти и не си некој ебач.“
Кабадајата возвраќа – “Абе можи не сум некој ебач, ама во куро сум НА!“ (се покажува со две раце колку е “НА“)
Тук се предизвиква съперника към директно "мерене на геометричните размери" и сравняване на половите атрибути, което автоматично изхвърля съперника от играта, защото той не може да продължи, демонстрирайки истинския размер на атрибутите си, защото това може да бъде схванато грешно в социологически контекст. Кабадаята печели.
четвъртък, април 27, 2006
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар